Rejseoplevelser

Simon, Lena og Lars

Sydøen – Stillehavskysten.

Vejret fortalte os at vi skulle om på den anden side af sydøen. Vi kørte op gennem det højeste pas, Arthurs Pass. Meget stejlt. Og overnattede på en fri-campingplads på østsiden af passet. Så tog vi ned til en sø med udsigt til de snedækkede sydlige alper — faktisk lige på den anden side af…

Sydøen – Vestkysten.

Efter det fantastiske Abel Tasman i nord, kørte vi mod Vestkysten. Her kom vi ned langs Buller floden og et smut over en hængebro. New Zealands længste sagde de. Syd for Westport langs en fantastisk kystlinje med et brusende Tasmansk hav. Og forbi pandekageklipperne, som de hedder. Og her fik vi selvfølgelig også pandekager at…

Sydøen – den øverste del

Vel ankommet til Sydøen lige midt i Marlborough Sounds. Dejligt vejr og ud på vandretur. Efter Marlborough kørte vi vi forbi alle vingårdene, smagte noget herligt hvidvin og fik vist også købt nogle flasker. Vi kom også lige forbi en location fra Hobbitfilm nr 2, hvor Bilbo og dværgene slutter turen med tønderne. Lidt friskt….

New Zealand – Nordøen

Torsdag fløj vi til New Zealand. Det var lidt nervepirrende, da færgen fra Tasmanien kom godt en time senere i havn, og vi måske havde forregnet os på afstanden til lufthavnen. Men det lykkedes at komme med. Og så fik vi vores autocamper. En ordentlig svend på 7m. Spritny bil. Vi kørte rundt i de…

Wineglass Bay og Østkysten

Tirsdag tog vi op langs østkysten og på vejen set flere flotte klipper. fik en lille tur op af til toppen til en dejlig udsigt over wineglass Bay. Onsdag vores sidste dag på Tasmanien. Et dejligt dyk i kæmpebølger fra det Tasmanske Hav ved Bay of Fires, hvor sandet er ultrafint. Onsdag aften tog vi…

Hobart og Port Arthur

Søndag var vi i Hobart besøgte en zoo, der også tog sig af sårede dyr. Der er nemlig helt ufattelig mange påkørsler af dyr og ofte er der overlevende dyreunger i pungen. Men her kom vi helt tæt på Echidna’er/myrepindsvin (eller Knuckles fra Sonic the Hedgehog) Mandag: Syd for Hobart ligger en halvø, Port Arthur….