Rejseoplevelser

Simon, Lena og Lars

Alice Springs og Uluru (Ayer’s Rock)

Så kom vi til varmen. Heldigvis er efteråret så til at klare. Vi landede i Alice Springs og samlede en stor bil op, så vi kunne køre de knap 450km til Yulara, som er der man bor ved Uluru. Det var godt vi havde fået hovednet med, for lige så snart man træder uden for,…

Melbourne til Adelaide

Videre fra Melbourne kørte vi langs Great Ocean Road og kom forbi Bells Beach og de andre top surf strande. Længere fremme runder vi sydspidsen af fastlandet ved Cape Otway med et fint fyrtårn, dinofosiller og en vild klippekyst. Så kom vi til et af de helt store sights. Efter at have kørt flere hundrede…

Sydney til Melbourne (igen)

Med vores fine campervan har vi igen indtaget de australske veje. Det er nogle meget lange afstande heromkring. Første stop var de blå bjerge, der har fået deres navn efter den blå dis af eukalyptusolie der ligger over dalene. Her besøgte vi også verdens stejleste jernbane med en stigning på 52 grader (det er 128…

Sydney

Vi har nu været syv dage i Sydney. Vi landede torsdag, men fredag så grå og regnfuld ud, så vi tog i akvariet og så bl.a. kongepingviner. Og videre i Australian Museum. Til gengæld regnede det helt vildt, så der var oversvømmelser og strømafbrydelser – heldigvis ikke for os. Lørdag kunne vi så tage med…

Sydøen – Stillehavskysten.

Vejret fortalte os at vi skulle om på den anden side af sydøen. Vi kørte op gennem det højeste pas, Arthurs Pass. Meget stejlt. Og overnattede på en fri-campingplads på østsiden af passet. Så tog vi ned til en sø med udsigt til de snedækkede sydlige alper — faktisk lige på den anden side af…

Sydøen – Vestkysten.

Efter det fantastiske Abel Tasman i nord, kørte vi mod Vestkysten. Her kom vi ned langs Buller floden og et smut over en hængebro. New Zealands længste sagde de. Syd for Westport langs en fantastisk kystlinje med et brusende Tasmansk hav. Og forbi pandekageklipperne, som de hedder. Og her fik vi selvfølgelig også pandekager at…